Jak zahodit desítky klientů během sekundy? Podívejte se, jak nikdy neposílat obchodní e-mail

Jak zahodit desítky klientů během sekundy? Podívejte se, jak nikdy neposílat obchodní e-mail

E-mailů dostáváme hromady. Rozlišit ty důležité je často oříšek a většina reklamních sdělení končí rovnou v koši. Emailing je sofistikovaným nástrojem, který může přinést mnoho sladkého ovoce. Dnes se ovšem nebudeme bavit o pokročilejších metodách oslovování klientů pomocí e-mailu. Stále existuje dav podnikatelů emailingem nepolíbených a i ti občas pošlou e-mail. Mrkneme se na chyby v reálné rozesílce. Tento e-mail nejenže nemohl být úspěšný, ale spíše odesílatele poškodil.


Co se v tomto článku naučíte:

  • kvantita rozhodně nezaručuje kvalitu a výsledky
  • cílit se musí
  • lhát se nemá

Před pár dny jsem dostal nabídku. Ve schránce se mi objevil e-mail s velmi skromnou prezentací nového portálu bigshark.cz. Jedná se v podstatě o začínající online tržiště, kam může kdokoliv zdarma vložit svůj inzerát. Monetizace a tedy cíle portálu jsou jasné. Provozovatel se snaží docílit co nejvyšší návštěvnosti a následně bude doufat, že mu nějaký peníz přinesou prokliky v rámci Google AdSense nebo náhodou prodá nějaký banner.

Rozhodně se nechci pouštět do hodnocení portálu. Je irelevantní, zda se jedná o podprůměrný projekt bez špetky invence nebo revoluční řešení, které dokáže prodat vše během zlomku sekundy. Důležitý je pouze prodejní e-mail.

Skrytá kopie je opravdu fajn funkce

Skrytá kopie je opravdu fajn funkce

Může se stát, že chcete rozeslat e-mail jednoho znění více lidem. Jak ukazuje obrázek výše, tak v tomto případě šlo o mnoho desítek lidí. Pokud nepoužíváte žádný systém na rozesílání hromadných e-mailů, tak nezapomeňte, že adresáti uvidí VŠECHNY kontakty, kterým píšete. Co z toho plyne?

  • Bohužel vypadáte jako amatér nebo flink.
  • Opravdu vám nestojí potenciální klient za e-mail, který napíšete pouze jemu?
  • Co když se někdo zamyslí, kde jste tento seznam vzali?
  • Zvyšujete šanci, že skončíte ve spamu.
  • Zřejmě jste zapomněli, že existuje skrytá kopie.

Je nutné zdůraznit, že obchodní sdělení by mělo být rozesíláno pouze se souhlasem adresáta nebo vašim reálným klientům. To je velmi zjednodušené podání, ale v tomto případě dostatečné. Jsem si jistý, že drobného živnostníka nikdo nebude kamenovat, když osloví pár lidí či firem, kde si je vědom toho, že mohou využít jeho služby. Budete-li to dělat ve velkém a bez respektu k potencionálnímu klientovi, tak se však vystavujete značnému riziku.

Lhát se nemá a v e-mailu už vůbec ne

zneni-emailu

Pravda je nesmírně ohebná a kreativní hmota. Každý podnikatel a prodejce se snaží maximalizovat svou šanci na úspěch. Je to naprosto přirozené, ale vše má své hranice. Získat nového klienta je náročné, ale získat zpět důvěru klienta je často nemožné.

V textu tohoto obchodního sdělení si můžete přečíst, že portál funguje 10 měsíců. To je opravdu krátká doba, za kterou prý dokázal získat 10 000 návštěvníků za jediný den! Nemusím být online marketér nebo raketový inženýr, abych si spočítal, že to vychází na 300 000 návštěvníků měsíčně, což je minimálně zvláštní. Jako potenciální zájemce jsem tedy nezískal žádný důvod k tomu využít služeb nového portálu a začal jsem rovnou ověřovat, zda jsou data vůbec teoreticky možná.

Pro zajímavost nejsou. Hyperinzerce.cz má denně cca 40 000 RU. Jedná se o masivní web, který funguje roky. Dostat se na čtvrtinu jeho výkonu za 8 měsíců nelze, pokud nebudeme návštěvnost navyšovat uměle. Mou skepsi pouze potvrdil SimilarWeb, který ukázal opravdu pozoruhodná data.

Předmět – Inzerce nemovitostí zdarma

Je neuvěřitelná náhoda, že jsem tento e-mail otevřel, protože jeho předmět byl neuvěřitelně nudný a zapomenutí hodný. Ať už promujete nový portál nebo chcete prodat svou první várku horolezeckých cepínů, tak musíte pamatovat na to, že je nutné se odlišit. Nemusíte být copywriter a specialista ne e-mailing. Pouze přemýšlejte jako váš potenciální klient. Co by ho zaujalo? Proč na e-mail kliknout?

Co by se líbilo mě?

  • Pane Pýcha máte chviličku?
  • Tento e-mail vám vydělá milion. Přísaháme!
  • Máme skvělý produkt. Můžeme ho předvést?
  • Jsme noví, ale ti nejlepší. Inzerujte u nás!

Bohužel otevření e-mailu neznamená, že se bude něco dít. I jeho obsah musí odpovídat náladě klienta, jeho potřebám a tužbám. Bylo by tedy ideální, pokud by byl personalizován.

Je lepší psát jednomu člověku nebo oslovit dav?

Rozesílku, kterou nyní rozebíráme si mohlo přečíst mnoho desítek lidí. Jsem si jistý, že téměř totožný e-mail přišel stovkám, ale spíše tisícům lidí. Zabralo to hodně času? Určitě ne. Bylo to efektivní? Nemyslím si. Nebylo by efektivnější vybrat desítky nebo malé stovky zajímavých firem a jednotlivců a každému individuálně popsat výhody portálu?

V e-mailu jsem se dozvěděl pouze dvě výhody poskytované služby:

  • je to zdarma
  • lze to ovládat na mobilu
  • fotku větší než 4 Mpx nenahrajete

Jedná se o konkurenční výhody nebo naprostý standard obdobných portálů? Druhé je správně. V e-mailu se služba vůbec neodlišila a nebudu mluvit o tom, že e-mail obsahoval jednu hrubku a byl špatně formátován. Informace o velikosti fotografie je už jen třešničkou na dortu. Klient bude chtít prodat třeba auto. Musí nahrát fotky. Bude řešit jejich velikost? Neodejde jinam, když se mu je nepodaří nahrát hned? Opravdu bude fotky zmenšovat? Odpověď je jasná…

Jak by to mohlo vypadat

Forem mohou být tisíce, ale stejně uvedu jednoduchý příklad, který jsem sepsal za cca pět minut. Vyplatilo by se investovat tento čas? Zvýšilo by to šanci na úspěch? Odpověď je určitě ano a nejedná se o žádnou radu pouze pro velké firmy. Takto může postupovat i začínající živnostník, který je na vše úplně sám a nemá milionové rozpočty.


Subject: Nejsme nejlepší, ale brzy budeme! Inzerujte u nás.

Vážený pane Pýcho,

všimli jsme si, že společnost Ekospol a.s. je nesmírně aktivní v rámci své online propagace. Uvědomuji si, že máte mnoho kanálů, kde prodáváte efektivně své byty a dovoluji si říci, že to děláte naprosto výborně. Možná bych pro vás, ale měl novinku, která trh s nemovitostmi od základů změní. Zaujal jsem Vás?

Vím, že čas jsou peníze a uvedu tedy pouze 3 zásadní body naší služby:

  • zdarma a to do konce věků. Slibujeme
  • každý den se zlepšujeme a to na základě Vašich podmětů
  • jsme Češi a víme, jak Čechům prodávat

Portálů, kde je možné inzerovat nemovitosti je mnoho desítek. Nechceme být konkurencí zaběhlým stálicím. Náš portál BigShark.cz vytváří úplně nový segment. Jsme mladou firmou, ale naše aktuální čísla jsou již zajímavá. Zakládáme si na transparentnosti a každý den reportujeme údaje o naší návštěvnosti, návštěvnících a úspěších jednotlivých inzerátů i větších kampaní.

Najdete-li 2 minuty, tak se na náš portál podívejte. Jsem si jist, že se vám zalíbí.

Pokud máte jakékoliv otázky, tak mě samozřejmě kontaktujte. Bylo by pro nás velkou ctí a výzvou, přijmout společnost Ekospol mezi naše partnery a klienty.

Přeji Vám příjemný den.

Jiří Novotný
obchodní manažer portálu

Telefon: +420 154 758 452
E-mail: klienti@bigshark.cz