Tam kde ani první pozice nestačí. SEO nemusí být spásou vašeho webu

Tam kde ani první pozice nestačí. SEO nemusí být spásou vašeho webu

Tento článek není o optimalizaci pro vyhledávače. O magickém SEO zaříkávadlu, které by každý chtěl znát, ale málokdo ho na vlastní oči viděl. Ale nyní již vážně. Řada firem stále poptává weby nebo plánuje jejich rozvoj pouze tak, že hledají někoho, kdo zlepší jejich pozice ve vyhledávačích. Občas se může zadařit a některá klíčová slova se skutečně dostanou na zajímavá místa. Je však první pozice v dnešní době o něčem vypovídající? Podívejte se na příklad níže a zkuste nalézt první organický výsledek. Není to nic jednoduchého.

Tam kde ani první pozice nestačí. SEO nemusí být spásou vašeho webu

Naše hlavní webová prezentace se zobrazujeme na první pozici na KW luxusní byty. Mohla by následovat logická úvaha. V tomto případě je zbytečné investovat do PPC, máme skvělou pozici v rámci organického vyhledávání. Je tomu tak? Samozřejmě ne. Seznam a Google výrazně snižují význam organických výsledků a u obdobně konkurenčních slov je to opravdu extrémní.

Na tomto konkrétním příkladu jsou vidět první tři placené inzeráty, následované výsledky z Firmy.cz. I tyto firemní profily jsou placené, protože se zobrazují první tři výsledky z konkrétní kategorie, kde lze předpokládat platbu za zvýšení pozice. Asi nemá smysl mluvit o pravém sloupci s další řádkou inzerátů.

Šance, že uživatelé budou chtít scrollovat až k vašemu výsledku, se opravdu výrazně snižují. Jaký by tedy měl být závěr? Rozhodně vám neradím, ať rezignujete na zlepšování vašich pozic skrze optimalizovaný web. Pouze se u každého klíčového slova zamyslete, zda není lepší investovat prostředky a energii do PPC kampaně. Bohužel Seznam i Google dělají maximum pro to, aby vám jiná možnost nezbyla.

Neházejte flintu do žita. Je zde stále velké množství vyhledávacích dotazů na které necílí vůbec nikdo. Zvyšuje se tedy důležitost dobrých pozic v rámci organického vyhledávání, ale zároveň i šance na skvělou PPC kampaň s prokliky za přijatelné ceny. Nesázejte nikdy na jednu kartu a vždy promýšlejte všechny alternativy. Ušetří vám to čas i peníze.