Audi #utaggable

Marketingový střípek: Audi a jeho #untaggable Q2

Automobilka Audi přišla na jaře roku 2016 s kampaní na podporu nového vozu Q2. Jedná se o mezinárodní kampaň, která je postupně nasazována po celé Evropě a před pár týdny přišla i do České republiky. Proč je zajímavá a neměla by vám uniknout?

Velmi chytlavá je myšlenka a kreativní koncept kampaně vycházející primárně z toho, že vůz Q2 nelze zařadit do žádné existující škatulky. Tím to ale nekončí. Chytře se diváků / zákazníků ptá, zda jsou škatulky v našem životě vůbec důležité. To vše je řečeno hastagem #untaggable.

Vůz je na poměry Audi dost odvážný a je označovaný za nejmenší městský terénní vůz. Připočteme-li vyšší cenovku, tak může být definování cílovky trochu oříšek. Audi v kampani pracuje více s pocity a navozuje konkrétní feeling. Věřím, že tím potenciální zájemce může ulovit. Co se mi na tom líbí? Jasně ukazuje, že nemusíte mít nutně definovánu personu stylem pohlaví, věk, příjmy, zájmy, barva očí… U této reklamy Audi odhaduje, jak se zákazník cítí a nekompromisně mu ukáže Audi Q2 tak, aby si ihned řekl: Nikdo mi nebude diktovat jak mám žít! Nikdo mi nebude říkat, jak má vypadat auto! Chci Audi Q2, protože ho mohu chtít!

Ve videu se pracuje s chytlavou hudbou (Skrillex Bangarang funguje i po letech), akčním střihem a atraktivními záběry. Byť to lze považovat u kampaní automobilek za standard, tak se Audi povedlo odlišit. Celkový výsledek upoutá a nevypadá jako každá druhá reklama na nový vůz, což se počítá.

Za mě dostává #untaggable palec nahoru.