Hot Stuff - nejen z marketingu

HOT STUFF z marketingu za uplynulý týden co by nemělo uniknout

Pravidelně nepravidelné rubriky mě lákají stále více a dokazuji, že si rád pletu vlastní biče. První vlaštovkou se nyní stává HOT STUFF, tedy střípky novinek a zajímavostí, které jste určitě zaznamenali na sociálních sítích nebo i mimo ně. Nicméně doufám, že vás upozorním i na záležitosti, které vám doposud unikaly.

Díky postižení mé generace, kdy chodím spát sekundu po vypnutí monitoru a vstávám s pohledem namířeným na aktualizace za posledních 8 hodin, zaznamenávám řadu zajímavostí, které bych chtěl dát do širšího kontextu nebo na ně pouze upozornit.

V této rubrice naleznete primárně záležitosti spojené s marketingem nebo v marketingu aplikovatelné.

Jdeme tedy na to!

Efektivní poděkování za nákup v e-shopu

Je mnoho cest, jak říci zákazníkům, že jste rádi, že využili právě váš e-shop. Většina obchodů se spokojí s prostým textem, ale jde to i jinak. Velmi atraktivní podobu zvolil produkt MANA, který právě testuji. Na poděkování se můžete podívat zde. No není to lepší než Děkujeme za váš nákup?

Prodávejte se zapálením

Netradičních e-shopů příliš mnoho není, ale je obrovské množství těch špatných. U tohoto příkladu se obojí spojilo v jedno a sám si nejsem jist, co je záměrem, recesí či odlišným pohledem na realitu. No podívejte se nejdříve sami.

Při hodnocení e-shopu musíte být vždy opatrní. Dokud nevidíte do čísel, tak se můžete opravdu výrazně spálit. Viděl jsem mnoho obchodů vypadajících jako z roku 2004, ale s obraty v milionech, což už není k zahození. V tomto případě si troufám říci, že o velký business nepůjde.

Dokázali jste odtrhnout oči od poutavých fotografií? Myslím si, že nikoliv, ale já si tu práci dal a nalezl další zajímavost. Napadlo vás někdy, že se může obchodník zeptat, zda chcete doklad? Samozřejmě, že napadlo a stává se to stále, ale dát si to do objednávkového formuláře? To chce kuráž!

Rogl.cz - objednávkový formulář

Chcete ušetřit? Doklad není potřeba. www.rogl.cz

Kefírer – satira, hate free kampaň nebo netradiční marketing?

U této kampaně jsem sám dost na vážkách. Na sociálních sítích se tento týden rozletěl odkaz na nový produkt Kefírer, který velmi efektivně pracuje s odkazy a narážkami na II. světovou válku a často přímo Vůdce. Pro některé je tato kampaň již za hranou etiky, ale já jsem si ji zařadil spíše na vrchol kreativity. Je jednoduše skvělá, byť se k ní zatím nikdo nehlásí.

Primárním cílem bylo určitě zaujmout. To se povedlo na 100%. Jaký je ale další cíl. Opravdu se 15. května dostanou první Kefírerové do obchodů? Doufám, že ano. Další spekulace mluví o spojení Kefírera s kampaní Hate Free, což se zatím nepotvrdilo. Případně by se mohlo jednat o nějakou hlubší satiru, která se ještě rozvine do celé své šíře. Netroufám si tipovat.

Kefírer - satira či dokonalý marketing

Dočkáme se Kefírera na pultech obchodů? Doufám, že ano, protože to je jednoznačně jediný kefír, který s hrdostí mohou pít pánové Bartoš či Vrobel a každý si na něm najde to své.

Ráj všech hračičků

Otevření hračkářství u vás v ulici už dávno není událostí, které si všimnou celostátní deníky. Je ovšem trochu rozdíl, když je tou ulicí myšleno Na Příkopě a hračkářství je největší ve střední Evropě. A to platí o Hamleys.

Prodej hraček je zlatý důl. Marže jsou děsivě vysoké a děti jsou nenasytné. Neodnášejte si z toho však pocit, že je na tom něco špatně. Hračkářství Hamleys to dělá v západním střihu. Na ploše 6000 metrů čtverečných naleznete v podstatě malý zábavný park, kde se zabaví nejen děti, ale i jejich rodiče. Svezete se na kolotoči, zajezdíte na skluzavce, koupíte si kávu a nějakou tu drobnost a garantuji vám, že své ratolesti nějako hračku prostě koupíte. Někteří možná odolají, ale já bych takový tvrďák nebyl…

Doporučuji vám navštívit tento ráj hraček a nemusíte jít zrovna po nákupech. Já jsem tam šel za inspirací. Je neuvěřitelné, jak se dá maloobchod posunout až k hranici konceptuálního umění. Vše do sebe zapadá a na konci korunky cinkají a cinkají…

Hračkářství Hamleys

Je libo obřího medvěda či kolotoč?