Dlouhý, široký a k tomu na prvním místě. Proč i přesto inzerovat v Skliku na vlastní brand

Dlouhý, široký a k tomu na prvním místě. Proč i přesto inzerovat v Skliku na vlastní brand

Inzerování v PPC na vlastní brand v rámci vyhledávacích sítí je stále poněkud diskutabilní otázka a značně individuální. Skvěle se o tom již před lety rozepsala Petra Větrovská ve svém článku a její závěry jsou do dnešních dnů platné. Určitě doporučuji k přečtení. Přesto bych chtěl zdůraznit několik postřehů a doporučení pro Seznam.cz. Od roku 2014 zobrazuje Seznam u některých výsledků hledání tzv. rychlé odkazy či sitelinky. Máte-li štěstí, tak na některé vyhledávací dotazy budou vypadat výsledky takto:

Dlouhý, široký a k tomu na prvním místě. Proč i přesto inzerovat v Skliku na vlastní brand

Snažil jsem se zjistit více informací o pravidlech zobrazování sitelinků, ale Seznam má na to zřejmě uvaleno bezpečnostní embargo. Můžeme tedy pracovat pouze s informacemi z tiskové zprávy. Případně mi napište a rád článek doplním.

„Jedná se o takové odkazy, které jsou uvedeny na homepage daného webu a odkazují na dokumenty ze stejné L2 domény. Dokumenty umístěné na doménách nižších řádů nezohledňujeme. Vydáváme nejvýše šest rychlých odkazů, a to takové, které jsou pro uživatele nejvíce přínosné. Popisky rychlých odkazů přebíráme z homepage daného webu a nijak je nemodifikujeme.“

Proč jsem mluvil o štěstí? Zda se sitelinky objeví nebo nikoliv nemůžete nijak ovlivnit. Je-li na klíčové slovo cílena nějaká PPC reklama, tak se výrazně snižuje šance, že se bude vypisovat rozšířená podoba výsledku. To si sami snadno ověříte. Nemáte také šanci ovlivnit podobu výsledku. Description i sitelinky jsou vybírány automatickým algoritmem. Může se tedy snadno stát, že váš záznam je sice na prvním místě, ale jeho podoba není optimální. Neprodává, jak by prodávat měl. Lze ho tedy přebít dobře připraveným inzerátem.

Dlouhý, široký a k tomu na prvním místě. Proč i přesto inzerovat v Skliku na vlastní brand

Srovnejte si, jak vypadá PPC reklama, která je ovšem plně ve vaší moci. Upravíte si titulek, popisek, odkazy na podstránky. Zdůrazníte prodejní argumenty a odkážete na nejkontroverznější stránky. V kombinaci s nízkou cenou, kterou brandové PPC inzeráty zpravidla mají, je to jasné téma hovoru s vaším PPC specialistou. Navíc je pravděpodobné, že vám tento typ kampaně doporučí sám optimalizátor. Je to velmi oblíbený trik, který dokáže výrazně zlepšit výsledná čísla kampaně. Tyto sestavy jsou levné a s velkou mírou prokliku. Nechte si je tedy reportovat úplně samostatně, ať máte objektivní výsledky.