Proč je LinkedIn plný pracovních stolů? Firmy si vychovávají ambasadory svých značek

Proč je LinkedIn plný pracovních stolů? Firmy si vychovávají ambasadory svých značek

Určitě jste tento fenomén již zaznamenali. Noví zaměstnanci nebo přímo pracovníci HR oddělení sdílí připravené pracovní stoly se zajímavými dárečky. Nově příchozí dostává mobil, počítač, nějaké psací potřeby, občas tričko a nesmí chybět nějaké pochutiny. Fotka vypadá jednoduše dobře a zaujme, protože 99 % zaměstnanců podobné uvítání nikdy nezažila a nezažije. Následují komentáře, jak se společnost skvěle stará hned první den, že to musí být výborný zaměstnavatel atd. Lze to zasadit do nějakého hlubšího kontextu? Jde na tom něco pokazit? A kde bych podobné uvítání viděl nejraději?

Je naprostou pravdou, že se podmínky na mnoha pracovištích výrazně zlepšují a zaměstnanci se stávají drahocenným zbožím. Přesto jde o pouhý zlomek firem a často se setkáme s praktikami bližšími 19. století než-li tomu současnému. Velmi se mi líbí, když je zaměstnanec na začátku svého pracovního procesu něčím mile překvapen. Společnost mu dává najevo, že je ráda za jeho služby a postupně se začíná budovat partnerský vztah. Každá mince má však dvě strany.

Proč je LinkedIn plný pracovních stolů? Firmy si vychovávají ambasadory svých značek

Moderně smýšlející společnosti si uvědomují částečný překryv marketingu a personalistiky. Ze zaměstnanců můžete vytvořit efektivní marketingový kanál. A rozhodně si nemyslete, že by měl fungovat pouze v oblasti náboru nových zaměstnanců. Každá společnost by měla toužit po vlastních ambasadorech z řad zaměstnanců. Musí tedy pracovat na jejich výrobě od prvního dne. A zde jsme se dostali drobnou oklikou k fotografiím pracovních stolů. Je to jednoznačné win-win řešení. Zaměstnanec je spokojen, pochlubí se, naláká potenciální nové adepty a postupem času možná bude o firmě mluvit v tom nejlepším světle 24/7. Pro firmu jsou náklady zanedbatelné.

Proč je LinkedIn plný pracovních stolů? Firmy si vychovávají ambasadory svých značek

Velmi zajímavé bylo sledovat diskuzi pod příspěvkem z Pivovaru Staropramen. V komentářích se mísí pozitivní i velmi negativní ohlasy. Mnoha lidem chyběl nějaký wow efekt a špičkové technologie. Tato fotografie pro ně byla pouze naleštěná bída, snažící se přiživit na trendu. Nicméně musím zmínit i pozitivní komentář, který naráží na to, že tato fotografie jako jediná vypadá uvěřitelně a reflektuje tuzemskou realitu. Každý personalista by si z toho měl vzít ponaučení.

Proč je LinkedIn plný pracovních stolů? Firmy si vychovávají ambasadory svých značek

Byl bych rád, kdyby si tohoto trendu všimli i tuzemské univerzity. Má alma mater v Olomouci se posledních několik let snaží skvělou komunitu studentů ještě více utužit a z UPOLu udělat sexy brand. Inspiraci čerpá u nejlepších zahraničních univerzit. Pokud jste si nevšimli otevření uPointu nebo vlastní kolekce oblečení UniWearCity, doporučuji doplnit vzdělání. Zajímavý marketing se může rodit i v těchto „akademických“ institucích.

Představuji si, jak každý nový student Univerzity Palackého bude s nadšením očekávat balíček skvělých brandových drobností, kterými ho jeho univerzita přivítá ve studentském procesu. Já už ho nikdy nedostanu, ale rád bych jednou sledoval tu lavinu nadšených příspěvků na sociálních sítích. Stejně jako soukromé společnosti touží po ambasadorech z řad svých zaměstnanců, tak i univerzity potřebují probudit ambasadory ve studentech.