Chcete vypnout obrázky u vaší textové reklamy v AdWords? A vyplatí se to?

Chcete vypnout obrázky u vaší textové reklamy v AdWords? A vyplatí se to?

Zřejmě to již víte, ale od 31. ledna 2017 končí klasické textové reklamy v obsahové síti v rámci AdWords. Na jejich místo nastupují responzivní reklamy, které lépe reflektují současnou variabilitu webů a různorodé požadavky inzerentů. O responzivních reklamách si více přečtěte zde.

Možná jste si všimli, že na některých webech se vám u klasické textové reklamy zobrazují obrázky. Jde o Rich Media textové inzeráty, které mají jediný cíl – maximalizovat CTR. Jejich nevýhodou je malá možnost ovlivnění zobrazovaného obrázku. Může se stát, že u vašeho inzerátu bude velmi nepřesný až zavádějící obrázek.

Musíte posoudit, zda se vám tyto reklamy vyplatí či nikoliv. AdWords si umí brát logo z vašeho účtu na Google+, tím ovšem variabilita v podstatě končí. Obrázky si systém vybírá automaticky a je to trochu loterie. Z mého pohledu to nabourává statistiky, protože se vytváří iluze větší efektivity, ale často díky nerelevatnímu obrázku. Kliky vám zvýší kvalitu, je nutné však sledovat i výsledné konverze…

Na potenciální problémy se můžete podívat níže. Inzerát na prodej a nákup vojenských vozidel je oživen nakupující slečnou. Relevantní? Moc ne. Pokud prodáváte konkrétní značku automobilů, nebylo by úplně vhodné, aby se vám u inzerátu zobrazil obrázek konkurence. Chcete-li tyto rozšíření vypnout, musíte vyplnit formulář, kde o to zažádáte. Formulář máte k dispozici zde.

Chcete vypnout obrázky u vaší testové reklamy v AdWords? A vyplatí se to?